Czy banki doceniają stałych klientów

W wielu reklamach produktów bankowych jesteśmy przekonywani, że banki doceniają swoich stałych klientów, oferując im produkty na bardziej korzystnych zasadach niż dla klientów zupełnie nowych. Wydawałoby się to logiczne, jednak w rzeczywistości nie do końca tak właśnie jest – w wielu kwestiach banki traktują swoich stałych klientów trochę po macoszemu, oferując właśnie nowym klientom warunki korzystniejsze, jeśli chodzi o korzystanie z poszczególnych produktów bankowych. Najbardziej jest to widoczne w sytuacji, kiedy chcemy założyć konto w danym banku – mamy oferowane korzystniejsze warunki niż klienci, którzy posiadają od lat konto w tym samym banku i muszą na przykład ponosić relatywnie wysokie opłaty a tego tytułu. Banki wychodzą z założenia, że jeśli ktoś jest ich klientem już od lat, to przyzwyczaił się do danego banku, że dany numer konta funkcjonuje w przestrzeni publicznej na tyle długo, że klient nie będzie decydował się na radykalne zmiany w tym zakresie. Rzeczywistość w dużej mierze potwierdza takie myślenie analityków bankowych, starzy klienci banków są doceniani generalnie w takich sytuacjach, jeżeli starają się o produkty kredytowe, czy to w postaci prostego kredytu gotówkowego, kredytu hipotecznego czy też chcą otworzyć w danym banku linie kredytową. W tych sytuacjach długi związek klienta z bankiem wzmacnia jego wiarygodność, utwierdza bank w przekonaniu, że warto jest dać danemu klientowi kredyt na dobrych warunkach.

Hej! Mam na imię Monika i od wielu lat pracuję jako doradca finansowy. Dlatego świadoma jestem tego, iż wielu z Was mogę pomóc z Waszymi problemami. Będę dzieliła się tu z Wami moimi spostrzeżeniami ze świata biznesu.
error: Content is protected !!